Философия на обучението
ВСЕКИ НАШ УЧЕНИК:
Знае какъв е неговият личен ресурс
Има общокултурна компетентност - на глобалния гражданин
Носител е на предприемаческия дух
Притежава езикови знания и умения - по иврит и по английски език
Може максимално да реализира своя личен потенциал в специфичния контекст на училището ни - еврейско знание, традиции и култура, среда
Възприема себе си като продукт на ценностите – чрез практикуването и живеенето им в училище
НАШИТЕ УЧИТЕЛИ ИЗПОЛЗВАТ:
Подходящи за възрастта методи - познават възрастовите, психологическите и емоционалните характеристики на децата и учениците
Индивидуален подход в обучението
Най-подходящите образователни и педагогически подходи: модел на „стимулиране“, интегрални надпредметни методики, менторство, учене чрез преживяване, изследователски подходи, развиват креативността като стил на мисленето, а творчеството - като конкретни продукти.
Етапи на обучение
Подготвителна група
Училището предлага обучение на деца в подготвителна група в безопасна и сигурна физическа, емоционална и образователна среда. Обучението е насочено към реализиране на мотото ни „Възможно най-доброто за всички наши деца“, като подкрепяме реализацията на всяко дете според неговото естество, потенциал и същност.
Общообразователната подготовка се придобива съгласно държавните образователни стандарти.В допълнителната подготовка се изучават иврит, еврейско знание и английски език.
Завършилите подготвителна група деца получава “Удостоверение за задължително предучилищно образование”.
Начален етап
Общообразователната подготовка на учениците в начален етап (от I до IV клас включително) представлява съвкупност от знания, умения и отношения, необходими за личностното им развитие през целия живот.
Подготовката обхваща ключови компетентности в областта на българския език, умения за общуване на иврит и английски език,математическа компетентност, основни компетентности в областта на природните науки и на технологиите, дигитална компетентност, умения за учене,културна компетентност и умения за изразяване чрез творчество.
Чрез разширена подготовка учениците допълнително развиват и усъвършенстват компетентностите си по иврит, английски език и еврейско знание.
Завършилите начален етап ученици придобиват езикова подготовка по иврит и по английски език на ниво А1.
В края на IV клас за учениците се провежда Национално външно оценяване(НВО) по български език и литература и по математика.
Обучението в начален етап се валидира с Удостоверение за завършен клас (I, II и III клас) и Удостоверение за завършен начален етап на основното образование ( IV клас).
Прогимназиален етап
В прогимназиален етап (от V до VII клас включително) учениците ни придобиват основно образование.
Общообразователната подготовка на учениците обхваща следните групи ключови компетентности:
– компетентности в областта на българския език
– умения за общуване на иврит и английски език
– математическа и дигитална компетентност
– основни компетентности в областта на природните и обществени науки
– социални и граждански компетентности
– инициативност и предприемчивост
– културна компетентност и умения за изразяване чрез творчество
– умения за подкрепа на устойчивото развитие и за здравословен начин на живот и спорт.
Разширената подготовка на учениците развива езиковата им подготовка по иврит и английски език и усъвършенства знанията им по български език и литература и по математика.
Завършилите прогимназиален етап ученици придобиват езикова подготовка по иврит и по английски език на ниво А2.
В края на VII клас учениците се явяват на Национално външно оценяване по български език и литература и по математика.
Обучението в прогимназиален етап се валидира със Свидетелство за основно образование, което включва годишните оценки от учебните предмети, изучавани от V до VII клас, както и резултатите от Националното външно оценяване.
Гимназиален етап
Обучението за придобиване на средно образование се осъществява от VIII до XII клас в два етапа:
Първи гимназиален – от VIII до X клас
Втори гимназиален – в XI и XII клас.
Обучението на учениците е съобразно с утвърдения от Настоятелския съвет на Фондация “Частно средно училище Роналд Лаудер” училищен учебен план в профил: “Предприемачески” с разширено изучаване на иврит и английски език.
Профилиращите предмети са иврит, английски език, предприемачество и информационни технологии. Те се изучават чрез допълнителна разширена подготовка в първи гимназиален етап и чрез профилирана подготовка във втори гимназиален етап.
Завършилите гимназиална степен ученици придобиват езикова подготовка по иврит и по английски език на ниво В2.
В края на първи гимназиален етап (X клас) учениците се явяват на Национално външно оценяване по български език и литература и по математика. Получават Удостоверение за завършен първи гимназиален етап.
В края на втори гимназиален етап (XII клас) учениците се явяват на задължителни държавни зрелостни изпити по български език и литература и по избран от тях профилиращ учебен предмет.
След завършване на XII клас и успешно полагане на държавните зрелостни изпити, учениците получават Диплома за средно образование.
Училището съдейства на учениците да се явят на сертификационни изпити по английски език и иврит от външни изпитни организации.
Организация на учебния ден
Целодневна форма на обучение
Учениците от подготвителна група до VII клас са на целодневна форма на обучение, която включва:
- задължителни учебни часове от общообразователната подготовка
- допълнителни часове по иврит, английски език и еврейско знание
- часове за самоподготовка
- време за сутрешна и следобедна закуска
- обеден блок с време за обяд и организиран отдих
Учебният ден на учениците започва със сутрешно кръгче в 08,30 ч.
Хранене
Кухнята на ОЕБ „Шалом“ приготвя за учениците кашерна, здравословна и вкусна храна – обяд и две закуски, предиобедна и следобедна. Менюто се изготвя от диетолози, следват се здравни разпоредби и насоки на специалисти от Българската агенция по безопасност на храните. Грамажът на порциите е изцяло съответен на възрастовите норми и изисквания. Ежедневно в менюто се осигуряват всички основни групи храни и те съответстват на изискванията, регламентирани в наредбите на Министерство на здравеопазването за здравословно хранене.
Полудневна форма на обучение
Учениците от гимназиалната степен са на полудневна форма на обучение, която включва:
- задължителни учебни часове от общообразователната подготовка
- допълнителни часове по иврит, английски език и еврейско знание
- часове от профилираната подготовка
- време за сутрешна закуска
- време за обяд и отдих.
Учебният ден на учениците започва със сутрешно кръгче в 08,30 ч.
След задължителните часове за учениците се организират допълнителни дейности и занимания по интереси.
Транспорт
Транспортът на учениците се осъществява от външна лицензирана транспортна фирма срещу допълнително заплащане.
Сключването на договорите с транспортната фирма, уточняването на маршрутите и конкретните часове на вземане и връщане се уточняват през септември, преди началото на учебната година.
Неформално образование
Социалното пространство на еврейската общност е сигурно, защитено, уютно и подкрепящо. То създава нашия контекст, в който реализираме равнопоставеност между формално и неформално образование и обучение. Неформалното образование осъществяваме чрез различни дейности, реализирани „преди“, „повреме на“ или „след“ учебните часове по общообразователните предмети.